Iranian Futurist 
Iranian Futurist
Ayandeh-Negar
Welcome To Future

Tomorow is built today
در باره ما
تماس با ما
خبرهای علمی
احزاب مدرن
هنر و ادبیات
ستون آزاد
محیط زیست
حقوق بشر
اخبار روز
صفحه‌ی نخست
آرشیو
اندیشمندان آینده‌نگر
تاریخ از دیدگاه نو
انسان گلوبال
دموکراسی دیجیتال
دانش نو
اقتصاد فراصنعتی
آینده‌نگری و سیاست
تکنولوژی
از سایت‌های دیگر


قصه کودک پناهجو برای کودکان اروپایی

اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
Twitter Google Yahoo Delicious بالاترین دنباله

[02 Dec 2016]   [ ایندیپندنت برگردان لیلا حسین زاده]

تصویر: جلد کتاب «نام من پناهجو نیست»، که هدفش اندیشیدن کودکان سراسر اروپا در مورد بحران پناهجویان است.

یک دانشجوی کمبریج کتابی مصور نوشت تا به کودکان کمک کند که بیشتر درمورد بحران پناهجویان بدانند؛ این کتاب برنده ی جایزه ای معتبر در موزه‌ی پیشروی هنر و طراحی در جهان شد.

کیت میلنر جایزه ی 3000 پوندی مربوط به تصویرگر دانشجو را در جایزه ی سالانه ی جوایز تصویرگری موزه ی V&A در سال 2016 ، برای کتاب خود « نام من پناهجو نیست» دریافت کرده است. کتاب راجع به مادری است که برای پسرش داستان رخدادهایی را می گوید که به یک باره آنها را مجبور به ترک کشور موطن خود می‌کنند.

این دانشجوی میانسال در ماه اکتبر تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد خود را در در رشته ی تصویرگری کتاب کودکان در دانشگاه آنجلیا راسکین به پایان خواهد رساند؛ او گفت ایده ی این کتاب، زمانی به ذهنش رسیده که دخترش در کلاس درس خود باید پاسخگوی کودکانی می شد که در مورد بحران پناهجویان می پرسیدند ( دختر او معلم مدرسه است).

میلنر گفت:« آنها نمی فهمیدند که در مورد چه موضوعی در اخبار صحبت می شود و او (دخترش) هیچ چیز برای نشان دادن به آنها نداشت. کتاب ، داستانی است که از کودکانی با پس زمینه ی امن و راحت می خواهد تا در مورد چیزی شبیه به ترک خانه و انجام سفری به مقصدی نامعلوم فکر کنند».

خانم ژاکلین ویلسون (نویسنده‌ی کودکان) یکی از چندین داور پانل اصلی بودند که به اتفاق آرا و بشدت تحت تاثیر تلاش جسورانه‌ی میلنر برای انتخاب موضوعی بیرون از کنوانسیون‌های رایج انتشارات تجاری کودکان قرار گرفتند.

میلنر به طور مستقل در مورد رابطه‌ی مادر- پسر در کتاب گفت:« مادر، مثل همه‌ی ما، دیدگاهی مثبت به پسرش می‌دهد. او به پسرش می‌گوید شاید چیزها کمی خسته کننده – یا حتی کمی ترسناک- باشند، اما تا زمانی که آنها دستشان در دست یکدیگر است، اوضاع بسیار خوب خواهد بود و آنها در پایان به مکانی خواهند رسید که دوباره می توانند در آن احساس امنیت داشته باشند.

این گفته ها شامل ترس، گرسنگی و خستگی در آمیخته با تجربه ی واقعی یک کودک پناهنده، نمی شود. به هرجهت شما هم [چنین مسائلی را به فرزندانتان] نمی گفتید، می گفتید؟»

میلنر می گوید که خودش به عنوان یک مادر، در تمام مدت نوشتن کتاب، احساس همدردی با این مادران داشته است، چرا که می توانسته تصور کند نباید چیزی در مورد این که قرار است چطور کودکانشان را تغذیه کنند، یا آنها را گرم نگه دارند، به کودکان گفته شود.

میلنر اضافه کرد که او همچنین متاثر از مجموعه هایی در رادیو 4 بی بی سی بود که خانواده ای را در حال تلاش برای رفتن از سوریه به آلمان نشان می داد. او گفت :« مادر می گفت کودکان او روزهای متمادی سیب زمینی برشته می خوردند چرا که هیچ چیز دیگری برای خوردن نبود. تمام کاری که می خواست انجام دهد فقط تهیه ی یک وعده مناسب غذایی برای خانواده اش بود. من واقعا می توانستم آن را بفهمم- این مساله ای اساسی است».

او در مورد امیدهایی که به پیام کتاب داشت، بیشتر صحبت کرد؛ همچنین در مورد چگونگی استفاده ی احتمالی از این کتاب در کلاس ها برای آموزش کودکان راجع به این بحران سخن گفت. وی طرح نمود این کتاب عمدتا برای کودکان در کشورهای اروپایی در نظر گرفته شده است؛ کودکانی که شاید با کودکی پناهجو در مدارسشان ، یا در خیابان مواجه شوند.

میلنر ادامه داد:« کتاب از آنها می خواهد تا به چیزی شبیه ترک کردن خانه هایشان فکر کنند در حالی که صرفا چیزهایی را می توانند به همراه ببرند که توان حمل آن را داشت باشند. کتاب مبتنی بر تصور و همدردی است.در آن سوالاتی مطرح می شود مثل:« اگر شما بتوانید صرفا یک چیز را از خانه ی خود بهمراه داشته باشید، آن چیست؟»، یا « اگر شما باید در یک ایستگاه راه آهن بخوابید، کجا دندان هایتان را مسواک می زنید یا شلوار خود را عوض می کنید؟

کتاب بر جزئیات روزمره ی زندگی یک کودک تمرکز می کند، نه بر سوالات بزرگ سیاسی در مورد این بحران اخیر. با این حال، اگر توانسته باشم کاری برای مقابله با دیدگاه غالب درمورد پناهجویان به عنوان « جمعیت های مهاجم و متجاوز» که سعی در نابودی سبک زندگی ما دارند، انجام دهم پس متاسف نیستم.

یک کودک فقط یک کودک است، خواه زندگیش را در سوریه وخواه در انگلستان، لیبی، یا آلمان شروع کرده باشد. کودکان، خوش‌بین، پر انرژی و دارای ذهنی باز هستند؛ به هر دلیلی که ما در این آشفته بازار فعلی قرار گرفته ایم بدون شک تقصیر آنها نیست»

میلنر گفت در سن 50 سالگی بردن یک جایزه ی دانشجویی در این مرحله از زندگیش، که کارش در کتابخانه را بدلیل سن از دست داده بود، «بسیار خاص» است. او گفت « احساس می کردم که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ریسکی پرخطر باشد، اما سال ها خواهان گذراندن این دوره تحصیلی بودم، و اکنون زمان مناسب به نظر می رسید».

«من باید به این فکر می کردم که چه احساسی خواهم داشت اگر بتوانم کتابی را که نوشته ام و تصویرپردازی کرده ام در کتابخانه ای ببینم که بسیاری از کتاب های افراد دیگر را در آن شماره می زدم و می چیدم – اکنون به نظر می رسد که این امر احتمالا رخ خواهد داد».

«من تصمیم گرفته ام کارم را در مسیر حرفه ای پیش ببرم و هرچقدر که برایم امکان دارد کتاب برای کودکان بنویسم و تصویرگری کنم».

همه ی آثار برنده‌ی جایزه از جوایز تصویر گری V&A سال، در محوطه ی کتابخانه ی هنر ملی موزه تا 21 آگوست نمایش داده خواهد شد. نام من پناهجو نیست قرار است توسط بارینگتون استوک منتشر شود.



عنوان اصلی مقاله: Student’s refugee crisis book for children wins V&A Illustration Award

منبع: http://www.independent.co.uk/student/student-life/books/student-s-refugee-crisis-book-for-children-wins-va-illustration-award-a7051776.html#gallery

مطلب‌های دیگر از همین نویسنده در سایت آینده‌نگری:


منبع: 360


بنیاد آینده‌نگری ایران



سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷

هنر و ادبیات

+ پرواز بی پایان - فصل اول، بخش 2 گلناز داورپناه

+ 10- سینه سرخ ها هرمز داورپناه

+ درد برخی ادبیاتی‌ها «بی‌دردی» است محمدرحیم اخوت

+ پرواز بی پایان (یا :سراب زرین ) گلناز داورپناه

+ 9- جناب دکتر... هرمز داورپناه

+ 8 -انجمن هدایت هرمز داورپناه

+ 7- مرد عوضی هرمز داورپناه

+ 6 - بُزی هرمز داورپناه

+ 5- پایانِ یک آغاز هرمز داورپناه

+ 4- گرگ ها هرمز داورپناه

+ 3- شتر دیدی ندیدی هرمز داورپناه

+ ۲- خون آشام هرمز داورپناه

+ نگاه نو شمارة 113،بهار 1396 منتشر شد 

+ کتاب ۲: نوجوانی - فصل اول: قهرمان هرمز داورپناه

+ 46 – کودتا  هرمز داورپناه

+ وقتی یک فیلسوف رمان می‌نویسد مهسا رمضانی

+ 45- خروس جنگی هرمز داورپناه

+ اسکار ۲۰۱۷؛ «فروشنده» برنده شد 

+ 44 – مرغ، یا خروس؟ هرمز داورپناه

+ 43- فرشته هرمز داورپناه

+ نامیرا  سپیده

+ 42 - سقوط ماه هرمز داورپناه

+ 41- کرم ها هرمز داورپناه

+ 40- سگ شکاری  هرمز داورپناه

+ عرصه ی همگانی و آرای عمومی: از نشریات مکتوب تا اینترنت 

+ فرهنگ به مثابه نمایشی تجاری (۱) 

+ مدرسه ی دموکراتیک ـ آموزش هماگن 

+ سایه روشن  سپیده

+ 39- صاحبخانه هرمز داورپناه

+ 38- نادر شاه افشار هرمز داورپناه

+ قصه کودک پناهجو برای کودکان اروپایی ایندیپندنت برگردان لیلا حسین زاده

+ پاره های معماری(14)، آناتول کوپ: معماری و دولت در قرن بیستم-بخش اول ناصر فکوهی

+ 37- سرخ پوست ها  هرمز داورپناه

+ 36- آلبالو پلو هرمز داورپناه

+ تاریخ تکرار نمی شود عباس احمدوند

+ هنر گفت و گو ـ آرک دیلی با ساسکیا ساسِـن برگردان آرش بصیرت

+ واژه ها .... این واژه های لعنتی! عاطفه اولیایی

+ 35- آرسن لوپن هرمز داورپناه

+ پیام  سپیده

+ ۳۴- ارکستر گلاب دره هرمز داورپناه

+ 33- زولبیا بامیه هرمز داورپناه

+ " رؤیا "  سپیده

+ 32- جریان نفت هرمز داورپناه

+ 31 - کوچه قٌجَرا هرمز داورپناه

+ 30- فرار از خانی آباد هرمز داورپناه

+ جرقٌه  سپیده

+ ۲۹ - دزد هرمز داورپناه

+ دعوت  سپیده

+ ۲۸ - زنبور ها هرمز داورپناه

+ شعله ای باید  سپیده

+ ۲۷- درس انشاء هرمز داورپناه

+ پرواز  سپیده

+ 26- سینما بهار هرمز داورپناه

+ فردا   سپیده

+ 25- مردی در استخر هرمز داورپناه

+ تاریخ ادبیات قرن بیستم روسیه  ترجمه: آبتین گلکار

+ چرا داستان کوتاه، سبک‌ برتر ادبی قرن21 شده‌ است؟ ترجمه از ماندانا سجادی

+ نقش هنر در روابط انسانی 

+ هنر در قرن بیست و یکم تصویری از آینده هنر. روبین ثورن تیاسک

+ طپش خاک  سپیده

+ 24 - سفر عید هرمز داورپناه

+ معماری آینده و فرم زایی فارغ از خاستگاه به مثابه روش آرش بصیرت

+ فلسفه: از راز و رمز تا سبزی فروشی ها؛ گفتگو با عبدالحسین آذرنگ منیره پنج تنی

+ بی نازنین: جهان سیاه و سفید لیلا صادقی

+ آوازِ دوردستِ زنی در عمقِ گرم زمین/ زاویه دید «اقتباس» در فیلم «گاوخونی» اثر بهروز افخمی محمد هاشمی

+ دلسوخته -- داستان واقعی بابک پایدار

+ 23 – لوژ سواری هرمز داورپناه

+ جدایی  سپیده

+ 1- محکوم بابک پایدار

+ فریاد سکوت  سپیده

+ نبرد عشق ی. صفایی

+ 22- ترور هرمز داورپناه

+ زیر خاکستر  سپیده

+ 21- سیگار هرمز داورپناه

+ راه مشترک  سپیده

+ 20- نیش عقرب هرمز داورپناه

+ فمینیسم اولیه استفان هُدگسُن رایت برگردان مهسا صباغی

+ کودکان در کجای بازی فرهنگ هستند (نگاهی انسان شناختی به زندگی و آثار ساعدی -بخش پنجم) فاطمه خضری

+ 19 - حمٌام عمومی هرمز داورپناه

+ باور  سپیده

+ 18-اجننٌه  هرمز داورپناه

+ اسطوره ورابطه ی آن با فرهنگ ج. همکار

+ 17 – کازانوا هرمز داورپناه

+ امید  سپیده

+ 16-آقای شمر هرمز داورپناه

+ انسان شناسی زیست محیطی آذین محمدی

+ پدیدارشناسی معماری در آرای استیون هال، آلبرتو پرز-گومز و یوهانی پالاسما علی اکبری

+ سطح یا صورت مسئله این است! علی خانمحمدی

+ (نگاهی انسان شناختی به زندگی و آثار ساعدی -بخش پنجم) فاطمه خضری

+ 15- حسین کرد شبستری هرمز داورپناه

+ درباره فرهنگ و پالایش آن  ج. همکار

+ چشم انداز  سپیده

+ 14- بادبادک هرمز داورپناه

+ 13– جناب سرهنگ هرمز داورپناه

+ ساعدی از نگاه دیگران (نگاهی انسان شناختی به زندگی و آثار ساعدی بخش چهارم) فاطمه خضری

+ ساعدی و زندگی حرفه ایش(نگاهی انسان شناختی به زندگی و آثار ساعدی بخش سوم) فاطمه خضری

+ شب سفر در ایران امیر هاشمی مقدم

+ «کودک و استثمار» اصلانی دکتر ناصر فکوهی

+ " جنگل"  سپیده

+ 12- گنجشک ها هرمز داورپناه



info@ayandehnegar.org
©Ayandehnegar 1995